In de Roos

FAQ

Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste nieuwe items?

Via Instagram en Facebook plaats ik regelmatig nieuwe items. Deze zijn eerder terug te vinden op mijn social media kanalen dan op de website. Als je dus super goed op de hoogte wilt blijven van de nieuwste exclusieve items, schakel dan meldingen in voor mijn Instagram account, zodat je een melding krijgt wanneer ik iets post. Het overgrote deel van mijn producten is namelijk uniek, dus snel reageren kan soms noodzakelijk zijn om niet mis te grijpen! 

Hoe doe ik een specifieke aanvraag?

Stuur me een berichtje via het contactformulier. Ik denk graag met je mee om je idee uit te werken, bijvoorbeeld met je eigen meegebrachte stof of met behulp van een stofje uit mijn eigen collectie. De enige voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat er gewerkt wordt met tweedehands stof! Let’s make impact together. 

Ik zag een item op je social media account en zou dit graag willen bestellen. Kan dat?

Zeker kan dat! Ik plaats regelmatig nieuwe items op zowel mijn Instagram als Facebook account, dus reageer vooral direct daarop of stuur me een berichtje

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Nadat ik je bestelling heb ontvangen, krijg je van mij een e-mailbevestiging. Binnen 1-3 dagen wordt dan jouw bestelling verzonden. De dag van ontvangst is afhankelijk van het postbedrijf. 

Wat maakt In de Roos duurzaam?

Door enkel te werken met tweedehands textiel wordt er geen beroep gedaan op natuurlijke grondstoffen. Hergebruik, recycling en upcycling zijn basis principes bij In de Roos om zo een positieve impact te leveren op het milieu. 

Waar komen alle materialen vandaan?

Ik werk enkel en alleen met tweedehands stoffen. Deze stoffen zijn afkomstig van vlooienmarkten, woningontruimingen, familie & vrienden en kringloopwinkels. Natuurlijk let ik hierbij altijd op of de kwaliteit van deze materialen nog goed is! Overige materialen zoals garen, elastiek & ritsen tracht ik zoveel mogelijk ook tweedehands te kopen, echter is nieuw kopen vaak een duurzamere optie. 

Waarom zijn sommige materialen onbekend?

Omdat mijn stoffen niet ‘nieuw’ worden gekocht, is de bron van deze stof ook niet altijd duidelijk. Ondertussen kan ik veel verschillende soorten stof van elkaar scheiden, echter zitten er soms vraagtekens bij. Dit wordt dan ook altijd aangegeven bij het product.  

Waarom is er soms maar 1 product beschikbaar?

Groot of klein, ieder stukje stof is welkom bij In de Roos. Soms betekent dit een kleine oplage van een bepaald item, maar dit maakt jouw aankoop des te meer uniek! 

Hoe werkt iDeal?

Je betaalt in een paar stappen: 
1. Selecteer iDEAL als betaalwijze tijdens het afrekenen
2. Selecteer je bank
3. Je wordt doorgestuurd naar online bankieren van je bank
4. Bevestig je betaling. Omdat je betalingsgegevens al zijn ingevoerd, hoef je ze niet in te vullen. 
5. Je bank toont direct een betalingsbevestiging
6. Je gaat terug naar inderoos.amsterdam en je aankoop en betaling zijn voltooid!

 

 

 

Retourneren

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je product. Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen na aankoop, echter zijn er enkele uitzonderingen. Deze items mogen niet geretourneerd worden om hygiënische redenen:
– Mondkapjes;
– Zichtbaar gebruikte producten;
In de Roos strijdt voor een betere wereld, daarom een vriendelijk verzoek goed na te denken voor je iets koopt. Retourneren heeft altijd een negatievere impact en dat willen we graag voorkomen!

 

 

Hoe koop ik In de Roos items in als retailer?

Wil jij duurzame producten inkopen voor jouw bedrijf? Super! Laten we ontdekken wat de mogelijkheden zijn om samen te werken. Laat je gegevens achter via het contactformulier en ik neem zo spoedig mogelijk contact op. 

Waarom ziet mijn product er anders uit dan op de foto?

Het is mogelijk dat je een item hebt gekocht met een flitsend printje. De foto op de website geeft niet altijd het complete patroon weer, dit wordt dan ook altijd gecommuniceerd als je op het product klikt. Staat dit niet aangegeven en ben je niet tevreden over je aankoop? Neem dan contact op en dan komen we samen tot een juiste oplossing.